tisdag, maj 14, 2013

Strövtåg i Sheffield

Lite blommor, intressanta skorstenar, någon farlig gata som jag inte skulle gå på;-), inte farlig alls dagtid och väldigt intressanta kvarter med gammal industrihistoria mm, bara hjälpsamma och vänliga människor överallt, man tror nästan det är en annan värld, ja än denna i Stockholm då;-):
Ledig för den som så önskar att flytta in, ja inte gratis förstås:-)
Tidiga, 24 april
På årets Chelsea Flower Show har prins Harry med en blomsterman designat en liten trädgård med alla förgätmigejsorter de hittat, tänker nog på sin rara vackra mamma tror jag. Mitt värdpar sa: hon hann göra ett gott jobb med pojkarna, de är väldigt omtyckta i England båda två.

4 kommentarer:

  1. Sheffield verkar vara otroligt vackert. Du och Anna har verkligen lyckats "sälja in" staden med era vackra bilder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skullalundanna, det är otroligt fint där, väldigt vacker natur, allt verkar växa men många hjälper till med skötseln av planteringarna på fritiden ser man. Och så finns mer än 200 parker och woodlands här och Sheffield räknas som Europas grönaste stad, det visste i alla fall jag inget om tidigare innan Annas flytt hit. Och Peak District, nationalparken, är helt underbar, som en saga och dröm.

      PS och man pratar trädgård här:-), var nästan glad jag har stugträdgården och lite erfarenhet så jag kunde hänga med:-), för hotellparet pratade om alla detaljer i en trädgård, alla blommor, grönsaker, frukter, bär, träd, fåglar, växthus hur allt sköttes som de värsta proffs:-), kamelian följde de kronblad för kronblad och var otroligt glada att både jag och Anna lagt märke till att den fanns:-)

      Radera
  2. Ja väldigt vad du gick på den farliga gatan :)

    SvaraRadera
  3. Anna, jag tyckte den var riktigt spännande och jag visste inte att den var farlig, fast då gick jag där en gång till:-). Var väldigt trevligt där och väldigt mycket överraskande, som bland alla mycket gamla små affärer med sina originella butiksägare så dök något superelegant upp som granne, väldiga kontraster. Och jag gick ju inte ända till floden eftersom jag inte fick det;-), men är säkert vackert där.
    Och så gick jag vilse en dag och då såg jag bara en enda tjej på en ödslig bit och hon såg snäll ut, hon visade precis hur jag skulle gå och gick med en lång bit, och först trodde jag att det var åt fel håll, för när jag går vilse så går jag vilse, jag hade nog fortsatt precis åt motsatta hållet själv, men hon visade så bra och ja vips så kände jag igen ett område och kom rätt. Det var väl den där orienteringskänslan som kom fram då;-), fast det var på en annan gata och vilket Chinatown det finns, som en annan värld totalt, husen, omgivningarna, människorna, allt.

    SvaraRadera