onsdag, maj 01, 2013

Olycka och varning att titta

Jag föll utan att ta emot något alls med händerna eller annan kroppsdel, segnade ned och huvudet tog smällen, minns ljudet av smällen mot huvudet och så smärtan, ett knä tog emot lite kunde jag se där på färgen sedan annars vet jag inte hur det gått. Bilen bromsade in framför mig och mopedisten också, vi ringer ambulans ropade de till Anna. Det avböjde vi. Ska man inte ringa i onödan, det sitter djupt rotat i en vikingasjäl. Anna sa att det såg ut som en svimning när jag föll, vet inte men jag försvann någon sekund innan. Vi hade arbetat som galningar båda och var på väg att äta en bit mat...otäckt och Anna tänkte nog på att min bror, som föll där hemma när han stod vid kaffet i sitt hem, han steg aldrig upp mer. Själv tänkte jag att det här går illa. Men det kunde blivit värre, överkörd t ex. Det blev stora blödningar i ansiktet trots snabb avkylning och sprickor i pannbenet och näsbenet. Det smärtar ännu när det gått fyra veckor även om näsbenet nästan har läkt nu, det ömmade väldigt och "klickade" om jag kom åt ansiktet vid dusch, har haft huvudvärk i vänstra delen av pannan men ingen vanlig huvudvärk. Och det har jag fortfarande. I pannan är en upphöjning och från den smärtar det till. Det här hände 1 april.

6 kommentarer:

  1. Ser hemskt ut, hoppas du går till läkare och kolar upp.

    SvaraRadera
  2. Anna, det var rent hemskt, far din kan inte titta på bilderna men först då förstod han och köper tidningar, godis, städar, tvättar, går till sopsorteringen utan protest med en miljon datatidningar och Vi bilägare, handlar och lagar mat;-), men nu är jag ju riktigt pigg igen, har en konstig värk i pannan bara fast inte när jag sover. Tror det är en nerv som slitits av förutom sprickan, blir nog bra det med. Syns bara svagt nu det andra. Jag tycker det är bra att dokumentera för jag skulle inte fatta själv annars, att sådant kan hända.

    SvaraRadera
  3. Oj, vilken otäck "smäll". Skönt att du verkar må bättre.

    SvaraRadera
  4. Skullalundanna, det var hemskt otäckt, jag "känner" i kroppen om och om igen hur huvudet tog smällen, som tur var verkar det gå bra. Och tur jag inte vände tinningen mot den hårda stenen, då hade det blivit riktigt farligt, utan vänstra sidan av pannan rakt i och vänster sida av näsan, det tar tid ändå att försvinna helt...hoppas det gör det.

    SvaraRadera
  5. Jisses!! Det ser helt hemskt ut! Jag tycker du är så himla positiv ändå, "det kunde vart värre"? Det här ser verkligen inte bra ut. Jag är glad att det läker åtminstone och att det verkar bli bättre! Men som sagt, om du blitt påkörd av en bil dessutom så hade det ju slutat värre. Väldigt otäckt! Jag antar att du kanske var hungrig och slutkörd och liksom "svimmade" av där nån sekund...Jag är glad att det gick så bra som det gick iaf!

    SvaraRadera
  6. Trillingnöten, ja det ser ut och var rent hemskt! Tror jag var helt dränerad på ork, det var vi båda, men så gick det på vilja helt enkelt att gå ut, tänkte att lite luft skulle göra susen. Och mat. Hade bilen kört över mig, ja det glömmer vi nu.
    Jag brydde mig inte ett dugg om utseendet, mågen skulle trösta och sa att snart är du lika vacker igen som förr:-)) utan jag tänkte om det sipprade någon blödning i hjärnan och övrigt, hur det skulle gå. Men alla lösenord kunde jag och jag har rätt långa och många och allt annat verkade vara på plats med som tur var. Men när det liksom bredde ut sig mer och mer skadorna så undrade jag, de värsta fotona visar jag inte. Och det är fantastiskt hur det kan läka, har varit trött men orkat mycket ändå och lite dumt av mig kanske att inte vila mer men den tiden fanns inte och nu verkar allt gå bra. Men konstigt känns allting så här efteråt, har aldrig hänt mig något sådant förr och jag tänkte så många gånger barn faller på huvudet och får en bula i pannan och bara det och som försvinner rätt snabbt. Funderar lite på varför muskulaturen i armarna inte fungerade, att de inte reflexmässigt for fram och tog emot.

    SvaraRadera