tisdag, december 06, 2016

Ull

En bod där på Chatsworth hade en enorm kommers, de sålde stickat och i ull från endast brittiska får och hela tillverkningen var också i landet, det påpekades noga av både personal och på etiketter. Här flödade pengarna in, det var ständig kö och tänker jag nu efter så fick jag faktiskt inget kvitto på mina inköp, hmmm, för det är ju enormt noga med alla detaljer numera i detta land så undrar lite så här efteråt. Vissa saker passerar kanske ...
Men väldigt fina tröjor, halsdukar och stora vackra filtar hade de. Tröjor i en rad olika modeller och i vackra färger men jag såg genast den här:
Så fin i en mild grön färg och så fina träknappar, väldigt nöjd! Det fanns en rad i storlek large kvar bara så jag tänkte vända då men frågade för säkerhets skull och hon vände upp och ned på hela butiken och kröp under borden och se där! Där fanns en i storlek medium, helt perfekt! Och glad blev jag, köpte två halsdukar i ull också av bara farten. 

2 kommentarer:

  1. SÅ snygg kofta! OCH med knappar!! ÄR så less på koftor utan knappar att jag knappt orkar med det, haha!
    Din är så fin, och färgen också. Snygg halsduk likaså. Förstår att det inte var helt billigt, men så värt det!!

    SvaraRadera
  2. Annika, tack! Ja så fin, såg direkt den här gröna och färgen stämmer på fotot! Så fin och nästan aldrig ser man då sådana tröjor om man inte stickar själv och så fina träknappar på det. Ja den kommer hålla länge, och varm och skön, smidig samtidigt och halsdukarna är ju jättefina med. Så glad och nöjd efter dessa inköp och det var ju helt oväntat att de fanns.

    SvaraRadera