söndag, februari 22, 2015

Inte bara mor, svärmor, hustru, lyxhustru;-), BMA, forskare, metodutvecklare, handledare, massör, programmerare, resenär,

utan modebloggare också;-), och så rätt jag är;-). Otroligt hur jag kan känna in trenderna så spontant, haha. Fantastiskt timat med det blå modet, kul när jag läste detta hemma, ja jag har alltid gillat blått, är rent, uppiggande, smakfullt och snyggt. Och lite mjukare mot huden än svart även om svart är snyggt också. Allt är engelsktshoppat. Ja nagellack i blått kom också med och ögonskuggor.
Ena väskan blå och den andra svart-vit, lite svårt med inomhusljuset att få det rätt.
Fina jeans med lite högre midja och en söt tunika och en härlig tröja, allt i skön bomull,  tröjan tycker jag mycket om, så där lagom smidig i tjocklek. Lägg för all del märke till att jeansen är av modell "skinny":-), sitter perfekt!
Blus/skjorta i bomull med fina broderier blått i blått.
Den här skjortan i bomull är svart med prickig insida på krage och matchar väskan och jeansen i svart.
Och som om inte detta vore nog som den helt outstanding trendkännare jag är så i nästa vecka läser jag detta:-):
 Och då har jag redan inhandlat denna vårvinterjacka i skön ull i lila med dragkedja på snedden, den är jag så nöjd med och trivs så bra i, inköptes i höstas på resan då. Modet ligger ju förstås före i ett världsland som Storbritannien. Brukar komma liknande här ett eller t o m två år senare. Även i Skandinaviens huvudstad;-), tror de tagit bort detta urdumma uttryck på Arlanda nu, inget jag tänkte på i alla fall.

5 kommentarer:

  1. Anna, precis:-), är roligt att vara kompetent på många områden!

    SvaraRadera
  2. PS och den fina broschen med fina katter är från en handicraft-utställning i Matlock och finns bara denna i detta utförande, nästa kattbrosch var annorlunda, varje sak var unik.

    SvaraRadera
  3. Så snyggt!!
    Älskar blått.
    HAHA, ja just det....Welcome to the capital of Scandinavia stod det ju på ARN. Pinigt, tyckte jag alltid fastän jag är fr Sthlm. BRA att de tagit bort den, tycker inte heller jag minns att jag sett den!
    Ska länka upp dig så att jag lätt hittar till din mysiga blogg!!

    SvaraRadera
  4. Annika, välkommen hit:-), här har jag mest fotat och skrivit om englandsresorna, på den andra bloggen,"engelskt porslin", blir det mer Sverige. Ja haha, var lite kul när jag läste tidningarna hemma sedan om vad som var senaste trend:-), men visst är blått så fint, gillar den färgen i allt och har alltid gjort och så kan den kombineras fint. T o m kom en dag en kollega med jättevackra blomkrukor från Ekeby m m och sa att du har ju blått i inredningen så du får dem om du vill, jamen dem kan jag väl inte ta så där, (var så fina), jo karlen hennes sa att blått passade inte hos dem:-).

    SvaraRadera