lördag, februari 07, 2015

Utblick,

från ett fönster på ett framrusande tåg genom Peak District i torsdags den 5 februari, så här har jag aldrig sett nationalparken mellan Sheffield och Manchester, och så väldigt trevligt att ha sällskap på tåget av söta dotter, bilresan som var planerad bedömdes som för riskabel denna dag i dessa bergstrakter med glashala slingriga vägar som även kan vara avstängda. Nu kom jag tryggt till flygplatsen med ett byte till buss i Manchester Piccadilly p g a spårarbeten på Manchester Airport, så inga tåg går under en tid ända dit som brukligt. Och söta dotter vände åter till sin stad och jobb och jag kollades uppifrån och ned innan vidare förlustelser på flygplatsen. Förr var det lite av en fest att resa och vara på flygplatser, den festen är förbi av situationen som är i världsläget. Själva flygresan är det mest avkopplande när man väl kommit så långt och SAS är bäst:-), alltid lika trevligt att resa med dem, (ja jag reser alltid med dem så jag har inget att jämföra med annat än folks berättelser), det fungerar så bra och de har trevlig och kompetent personal.

2 kommentarer:

  1. Blev fina bilder genom tågfönstret!

    SvaraRadera
  2. Anna, tack! Och det blev nästan som svart-vita foton, väldigt vackert att se naturen där i vinterskrud också.

    SvaraRadera