torsdag, maj 23, 2013

Å fortsätter med de engelska frukostarna hemma

Müsli har jag inte ätit på åratal, tycker det är för mycket jox i det och onödigt sött, men i England åt jag det igen, den sorten med olika nötter, bär och frön till havregrynen och med färsk frukt i också och så lite krämig yoghurt till, så nu har en lyxvariant av den inhandlats här, ja det stod så, lyxmüsli:-), ägg äter jag alldeles för sällan så det blev det ändring på också och långt fram på dagen var jag mätt. Kaffe med skummad mjölk ingår förstås och maken när han har bråttom tar tallriken med nötter och frön med ekologisk mjölk till om han inte hinner något annat på morgonen och hoppar över smörgåsen, knappt jag tror mina ögon. Men yoghurt och fil, där går gränsen för honom, är ett posttraumatiskt syndrom sedan han som barn i Skåneland blev itvingad filbunke:-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar