onsdag, december 16, 2015

God mat och blommor

Anna lagar toppengod mat, skönt att koppla av lite från matlagning;-), jag sköter frukost och disk och kissekatt och lite sånt där varjedagplock när de arbetar. Nu hade Anna en veckas semester så vi tog verkligen vara på dagarna vilket väder det än var, vi fick influensa båda två som höll i sig även när jag kommit hem, ja för Anna med, men vi bestämde oss att inte låtsas om den, trots feber första dagarna, gräsligt halsont, rinnande näsor och ögon och en hemsk hosta. Vi tog lite hälsokostpiller (jag körde med Kaloba hela tiden) och Ipren till konserten, vi blev väldigt uppiggade av den kvällen och fick ny energi:-), musik är glädje!
Hemmapuben:-)
Anna passade en kompis och kollegas husdjur en helg så hon kom en dag med dessa jättevackra blommor och fin choklad till Anna när jag var hemma 

4 kommentarer:

  1. Just bytt blommor, de höll sej jättelänge!

    SvaraRadera
  2. Anna, det var en otroligt fin bukett och väldigt hållbar också måste jag säga, två veckor ser jag nu, hon kom 1 december med den, kvällen innan jag reste och jag tycker nu att det redan är så länge sedan jag kom hem, ja längre än två veckor. Tid är speciellt som Alex och Sigge filurar om:-)

    SvaraRadera
  3. Vad härligt ni hade det på ert besök.
    Hemmapubens mat ser väldigt god ut, måste jag säga!

    SvaraRadera
  4. Annika, ja så trevligt, något att vara glad och tacksam för på alla sätt, och jag saknar tiden där, tycker jag blir mycket tröttare här hemma, får lägga in lite trevliga saker då och då, vi gör det, maken blir ju trött denna tid med, han hänger över papper och betyg dygnet runt, sätter massor med betyg, tror åt andra med eftersom han är legitimerad och då gör han egna tester med varje för bedömning. Han pratar inte om något annat:-), ska bli skönt med julafton:-)

    Ja tack, Anna lagar så god mat, är väldigt snabb och skicklig i köket och väldigt skönt att sätta sig vid dukat bord. Ja förresten mågen är duktig med och då tänker jag hjälpa honom men han säger att han vill göra på sitt sätt alltifrån början till slut och vara ensam i köket, det tar lite tid men den som väntar på något gott...;-)

    SvaraRadera