fredag, december 11, 2015

Det godaste jag ätit...nästan

Vi gick till en liten kvartersrestaurant som en familj driver, alltså det är bara så gott allting här, maten lagad från grunden, bakat från grunden bröd och kakor. Det här är en bakad potatis och då börjar de tillagningen när man beställer så det tar lite tid, och de smakar just så, nylagat, god sallad och alla tunna skivor är rostad palsternacka, så gott, i potatisen en jättegod fyllning. Så enkelt egentligen men godare än det mesta.
Ännu en gran på gågatan, alla granar fås från Norge
Det blommar här och där i krukor och urnor ännu
I den här staden får alla vara med, fint

4 kommentarer:

  1. ÅH, vad den där potatisen ser GOD ut. Den skulle jag gärna äta. Sitter riktigt och dreglar över den :-)
    Fint julskyltat på stan också.

    SvaraRadera
  2. Annika, bra att det syns:-), det är ju lite svårt att beskriva men den här potatisen med tillbehör var bara så otroligt god så jag blev alldeles överraskad. Ja fint på stan är det och skönt att det finns en hel del gågator, så trevligt på dem och att strosa runt i affärerna:-)

    SvaraRadera
  3. Vi får komma ihåg att gå till det stället igen. Tror jag ska gå dit nästa lediga dag medan jag har den här pausen från stan :)

    SvaraRadera
  4. Anna, ja gör det, väldigt gott och så trevligt där, lika avslappnande som att äta hemma:-)

    SvaraRadera