tisdag, december 08, 2015

Julmarknad på Chatsworth

Redan nästa dag for vi iväg på den med Annas fina kompis och Anna som har koll tänkte det var bäst eftersom det var snövarning sedan och då är det svårt att ta sig fram i det kuperade Peak District, vägar stängs av o.s.v. Det blev så på lördagen sedan. Men nu kunde vi njuta av lite solsken på en toppenfin julmarknad ute och jul på slottet inne. Här finns så mycket vackert och gediget och dessutom hur mycket god mat som helst, att äta ute, inne och handla med sig.
Väldigt glada "farbröder" spelade och sjöng julmusik, jätteduktiga och roliga och spred mycket glädje:-)
Och här en gentleman med musik lika glad och trevlig han
Här gör jag affärer:-)

4 kommentarer:

  1. Det var mysigt och jag är så nöjd med mina inköp :) och all korv :)

    SvaraRadera
  2. Anna, ja vad mysigt och fint det var, väldigt trevligt och så bra dag vi valde med fina vädret.

    SvaraRadera
  3. Trevligt med julmarknad, och mysigt.
    OCH snö!!??? WOW, well...ja lika bra att de varnar om den i England gissar jag, hihi!!

    SvaraRadera
  4. Annika, ja så trevligt! Ja det kom lite snö sedan och blev kallare ett par dagar men den försvann. Därute i nationalparken är det alltid svårt att ta sig fram om snön yr. Väldigt vackert är det vintervitt men inte så bilvänligt då:-), i början av detta år tog jag mig knappt hem när jag skulle resa igenom där till flygplatsen, lite spännande det också:-)

    SvaraRadera