fredag, september 30, 2016

Nästa dag

Vi åkte till en farm i Peak District, http://www.ourcowmolly.co.uk/, väldigt fin väg dit och att sitta och se ut på naturen är underbart, åh så vackert och nästa hörn ännu vackrare. Förutom vacker natur är de kända för sin sanslöst goda glass och det är bara att instämma, svårt att välja:
Kaffet var också väldigt gott:-)
Och vi blev inbjudna att titta på den dygnsgamla kalven, tänk att jag behöver åka till en storstad för att få uppleva det:-), ja det var första gången jag såg en nyfödd kalv.
Det är Sheffield man ser där borta

Och dagens "Lizzie" som stod här är gjord av CDn, kul idé.

4 kommentarer:

  1. En fin dag! Blir sugen pa glass.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anna, så fint det var! Och vilken otroligt god glass!

      Radera
  2. SÖT du är, Monica!! Man ser hur himla glad du är! Mysigt att Anna får besök av dig ofta. SÅ najs!! Är det alltid du som åker ensam? Maken hemma? Min pappa har bara varit här en enda ggn. Han är så galet flygrädd, och tror verkligen att han ska åka på en infarkt på planet alt. störta. Så det är min mamma som kommer, men det är härligt det. Träffar pappa hemmavid och gläds över det.
    Så härliga dagar du fick hos Anna. Med det bästa väder därtill. Trevlig helg till dig, snygging!!!!

    SvaraRadera
  3. Annika, tack:-) så rar du är och söt också! Ja jag är rätt glad av mig och skojar en hel del och särskilt roligt är det att vara här, vi har väldigt kul ihop Anna och jag och mågen som inte syns på bild han skrattar ofta med, ja åt sig själv också när jag vänder på saker och ting i resonemanget:-). Och tackar flera gånger om dagen att jag är där, det är ju väldigt rart, jag pysslar ju om dem lite extra förstås:-). Jodå maken och jag har åkt tillsammans flera gånger och han har åkt själv med men jag åker iväg oftare och ibland har det passat bättre. Han har ju också fortsatt sin lärartjänst och numera går han in ibland i undervisning och vikarierar, det kan han strunta i kan jag tycka men kanske lite roligt också.
    Ja dina föräldrar har så lång resväg, det är ju krångligare numera att resa på alla sätt men glad att du träffar din pappa här hemma och att du kunnat vara längre vistelser. Det bästa av båda världar. Trevlig helg du med, ha det så fint på alla sätt Annika!

    SvaraRadera