torsdag, september 29, 2016

Fina parken

Nästan oändlig känns den och vi gick runt här i sensommaren, lika vacker nu som när jag var där tidig vår i år. Denna dag hann jag med klippning av lockarna också, bara uppför berget från Annas hus så kommer man till ännu ett kvarter som fungerar även det som en liten stad, det finns allt där och lätt att välja en frissa, jättetrevlig och jag blev helt nöjd. Och förutom väldigt roliga affärer här och stora fräscha livsmedelsbutiker så finns en rad caféer och restauranger och träffpunkter för både gamla och barn. Roliga vintagebutiker också. Och så den stora Graves Park nära. Och tidig morgon var vi uppe för vi väntade på en installatör och de kom två på den tid de sagt och allt gick som en dans. Vi hann med några soltimmar i trädgården också innan vi gick på utflykt. Så skönt när det är nära till allt och smidigt att ta sig runt, trafiken är förstås väldigt tät och busy men allt fungerar bra ändå, så otroligt mycket man hinner märker jag.
Kärleksört i olika färger
Vi kände för en pubmiddag sen, och jag passade på att skriva några kort, gratulationskort som kom fram i tid vet jag nu.
                             Och så dagens fina "Lizzie", det här är hon med dialektuttrycken:-)

4 kommentarer:

  1. Gott med pubmat. Var dar igar pa chicken night :) och sa rileys innan det, lyxdag :)

    SvaraRadera
  2. Anna, ja det är det! Och vilken härlig dag då som nu:-), såg att ni fick ha fina vovven med som riktig hedersgäst på Rileys, vad otroligt lycklig hon ser ut, ler från mungipa till mungipa, ser så kul ut.

    SvaraRadera
  3. Ah, pubmat. Vad är det för gott? Köttbit och pommes ser jag. Är det kyckling på Annas tallrik också.
    MUMS med sådan mat ibland.

    SvaraRadera
  4. Annika, ja pubmaten är jättegod, hemlagad och alltid så fräsch, älskar deras soppor och så finns så goda friska fruktjuicer från närodlade frukter och bär, så otroligt goda iskalla en varm dag. Tror vi båda åt kyckling här fast i olika varianter.

    SvaraRadera