måndag, september 14, 2015

Lite flärd

...och annat, ja det måste ju vara med, hittade en så fin jacka som redan kommit till användning i höstrusket här hemma, gillar att den är lite insvängd i midjan och så fickorna. Tröjan i marin och vitt hittade jag i Edinburgh-affären som överraskande fanns i Scarborough också, handlat annars i Edinburgh och i Bakewell finns den, de har så fina kläder och tröjan var toppen, varm och skön.
Så lever jag upp till bloggnamnet i den andra bloggen, kunde inte motstå ett par fina tekoppar, jo de fick plats i skåpen:-). Och underläggen från Laura Ashley är så fina med hortensia i vacker mild färg.

Och en blomsteräng tänkte jag ska uppstå på stuglandet så fröna sås i höst, de flesta av de här fröna kan sås då istället för vår står det på påsarna, ja blir spännande. Även en blomma för dagen ska jag så där men kanske i vår, det gör inget om den blir 10 meter lång på landet, där behövs lite mer än tallar och granar, ska så där den inte kväver något annat. Och alltihop tänkte jag mig prästkragar omkring, de har vi mängder av så kanske det blir bra att samla ihop allt lite mer...som en sommaräng:-)



4 kommentarer:

  1. Jag ska då aldrig mer skälla på maken för hans tjeckiska porslin ;)

    SvaraRadera
  2. Anna, haha, nej gör inte det:-) och far din tycker om de här kopparna, dricker gärna kvällste ur dem och jag har gett order om att de ska diskas ur meddetsamma, jag vill inte ha någon ful beläggning i dem och han är noga med det också:-), tycker också mycket om dem.

    SvaraRadera
  3. Exakt, mer flärd behövs nu. Tycker om dina koppar.
    Din jacka gillar verkligen, kan jag säga. Gillar verkligen då midjan är insvängd. Blir så otroligt fin siluett.

    SvaraRadera
  4. Annika, tack, ja verkligen, kanske vi kvinnor är bättre på det och det ger lite avkoppling och vila så vi blir så bra på alla sätt:-), jackan är toppen, använt den tills nu, varit perfekt denna milda höst och fin i alla sammanhang, gillade också att den inte var helt rak, sitter finare.

    SvaraRadera