fredag, november 07, 2014

Förärades en gloria:-)

Fotografen heter Anna och vilken gyllene tid det är, förut hemma och nu i England som här i Yorkshire och Derbyshire där vi besökte underbara små städer på våra utflykter, det hanns en hel del mer än kattomvårdnad och förvånansvärt mycket aktiviteter här med tanke på att dotter och måg var på en långresa också till varma trakter med upp till 36 grader plus denna gång vid min vistelse, 36+ det var det inte i England men upp till 20 grader plus och det är fantastiskt det i början av en novembermånad. Ljuvligt väder hela tiden utom deras avresedag då en orkan drog fram och de flesta flyg stod still men deras fick vindkraft från rätt håll, alltså bakifrån, och for iväg:-). Det gjorde också soptunnorna som jag ansvarade för denna dag ute vid gatan så jag jagade tunna och pappersinsamling nedför gatan och upp igen och nu har jag prövat på lite engelskt husliv alldeles på egen hand, var fantastiskt trevligt och gemytligt på alla sätt. Passar mig perfekt.
Och det vackra slottet Chatsworth var mitt motiv, vi sa det, att det är lika vackert här året om, inte minst på hösten med alla gyllene lövträd och fina växter, vi promenerade från en liten by tillhörande slottet och fram hit där det året om finns hur mycket intressant som helst att se och uppleva.

2 kommentarer:

  1. Fantastisk bild tycker jag själv :)

    SvaraRadera
  2. Anna, det tycker jag också, ett otroligt fint foto på mig:-)

    SvaraRadera