torsdag, september 19, 2013

Hantverkare

En av alla saker jag gillar med England är att en hantverkare är en hantverkare, så där lite gammaldags rejäla som jag minns från barndomen. Idag, här hemma i Sverige kom just två sådana och installlerade en ny spisfläkt. Jag visste inte vad som komma skulle och blev glatt överraskad, två trevliga herrar, en ung och en lite äldre och så duktiga. Fläkt hade de valt, nästan bra så slapp jag det, och det är ändå vissa bara som passar eftersom den skulle monteras ihop med centralfläkten. Blev jättenöjd, hade städat hela köket från golv till tak medan jag väntade och själva städade de bort sitt damm och annat från borrningen och tog med sig den gamla fläkten. Injusterade luftflöden och all ventilation och det gjordes i hela huset idag. Jättebra.
En del som stylat har inte korrekta anslutningar eller ingen alls, huvudsaken att det är stylat:-) och det är många lägenheter här, i rostfritt, svart och vitt, sådär obduktionsmysigt;-).
Blev jättebra med ny belysning så jag ser maten bättre, ett par nya hål blev det men jag har haft lite fogmassa i de gamla så de syns inte. Plockade ur skåpet med allt engelskt porslin så de kom åt att jobba, ett skåp till med teer behövde plockas ut, killen gjorde snabbt det och frågade om jag ville ha dem i någon särskild ordning, nej sådana krav hade jag inte:-).

2 kommentarer:

  1. Anna, tack:-), vi blev väldigt nöjda och det är faktiskt roligare att städa nu:-)

    SvaraRadera