måndag, juni 03, 2013

Förlåt små som stora fåglar

Ni som sitter här på räcket och ibland hoppar ned och omkring, krafsar lite bland mina blommor. Har ju misstänkt er för att käka upp mina jostabär! I år när bären är fler än någonsin såg jag igen att de fallit avbitna i jättekrukan och minskat betydligt.
Tittade och funderade, ett blad var det liksom nafsat i. Tittade närmare. Och nu vet jag!
Först såg jag en, så en till, en till och en till...den på bilden är från en annan buske, idag hade jag inte tid att fotografera men det satt liknande av den typen under bladen och på skaften, tjocka och frodiga, en ville inte släppa taget, hade liksom "skinn" runt sin kropp med huvudet utstickande. Djurvän som jag är så skedde inget dödande utan jag slängde dem över balkongräcket:-). Undrar vad de ska bli? Och om de kommer från lönnarna som snart sticker in sina blad ända in på balkongen.
Kan berätta att maken inte gärna deltog i detta, gav honom i uppgift att genomsöka busken men han hittade konstigt nog ingen alls;-).
Uppdatering:
Men så här såg sötnosarna ut:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar