söndag, augusti 30, 2015

Sommar i England

För mig kom sommaren då och jag blev riktigt fint solbrun under min englandsvistelse, samtidigt kom sommaren till Sverige fast jag tror vi hade det finare:-). Anna hade en semestervecka min första vecka där, jag reste iväg den 10 augusti tidig morgon från Arlanda.
Vi åkte till Edensor i Derbyshire, lätt och snabbt, bussen passerar inne i Sheffield där Anna bor, där i Edensor gick vi till The Tea Cottage där det denna dag var fullt med britter på utflykt, vi gick till John F. Kennedy systers grav och sedan därifrån en promenad till slottet Chatsworth.
Det finns ingen skylt eller hänvisning till den men Anna hittade den förut på besök
Han kom hit 1963 och för att hedra sin syster och lade den här minnesplattan på plats, märkligt att det var just det året 1963

2 kommentarer:

  1. Bra bord fick vi också där på lyxcafeet :)

    SvaraRadera
  2. Anna, ja väldigt bra! En fin dag och vi gick verkligen mycket och såg mycket roligt och intressant.

    SvaraRadera