lördag, juni 28, 2014

Variation i lyxlivet;-)

Hmm, jo det kan man säga, jag kan ju inte bara göra lyxiga utflykter hela dagarna, kroppen behöver bli utmattad på annat sätt som så här:
Sneglat på de rätt jobbiga hyllorna har vi alla, de satt lite löst och dessutom totalt ivägen, åtta stycken med 48 hål av varierande storlek fanns där bakom, på en vägg som hade diverse färger visade det sig, en del hål var kraterlika, ja när jag kommit så här långt var det bara att fortsätta:-). Bestämde mig för att ta bort alla pluggar vilket inte var det lättaste med vissa, köpte lämplig filler som jag fyllde med så mycket som möjligt och väntade ett dygn för att se om det torkade på djupet, det gjorde det och då fyllde jag i ytan på hålen och andra ojämnheter i väggen. Ännu en hylla med stora hål bakom togs ned, en hörnhylla, nu var jag på hugget:-)
Förarbetet är det viktigaste, slipade jämnt och fint och fyllde i med lite mer filler igen och bestämde mig för tapetsering istället för att måla väggarna igen, tapet blir så mycket "varmare" och vackrare
Skaffade allt jag behövde och här har jag redan tapetserat en vägg och lite till
Köpte tapetklister som jag blandade till själv och av en sort som skulle kunna strykas på väggen, men testade och gjorde istället raskt om sängen till tapetbord, det blir alltid bäst, då hinner tapeten vila lite och suga åt sig rätt mängd klister, använde en av hyllorna som "skärarbord", bra jag inte slängde alla, sprang raskt ned och tog fatt i en
Tapet i närbild och ränderna skulle komma rakt våd efter våd, det gjorde de
Resultatet blev strålande och rummet döptes snabbt till "Vita Rummet" av mågen. Rummet har så fina profilerade golvlister och fina taklister och är ett fint litet extra-sovrum. I hela övriga huset är all renovering gjord mycket snyggt och fint. Skönt det. Dotter och måg gjorde ett mycket bra husköp.

Städning och ihopplockning av alla grejer, sedan en annan dag vidtog montering (mycket skruvande och påspikande ett bakstycke) av en vitmålad vacker trähylla med ett par hyllor i och fina krokar och några andra småhyllor dessutom och ytterligare en dag senare borrade jag med finess och försiktighet och satte upp dem. Det blev suveränt. Foton på hyllorna har jag inte, då hade kamerabatteriet laddat ur. Och laddaren tog jag med avsikt inte med för att inte ha så mycket grejer i handbagaget. När jag var i Annas ålder renoverade jag vårt hem totalt, inte trodde jag att jag någonsin skulle åka till England och styla en dag som värsta Simon och Tomas om ni minns dem:-).
Grannen blev mycket intresserad så jag kanske ska erbjuda mina tjänster, fast nej, det är rätt slitsamt i denna ålder:-). Men mycket bra kändes det när allt var klart. Detta DIY;-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar