måndag, oktober 17, 2016

Dagen före hemresa

Då hade jag tänkt ta det lugnt:-). Men så var det ju det här: /2016/The-Beatles-EightLIVE-premiar/, och Anna fixade biljetter till denna världspremiär på Eight Days A Week och det är jag så glad för, var helt fantastiskt att se och först fick vi uppleva allt från London när kändisar vällde in där på röda mattan och massor med åskådare stod ute och fick autografer på skivor och annat de tagit med. Sedan gick de också in för att se själva filmen, Paul och Ringo var på plats och blev intervjuade denna dag. Madonna såg vi också när hon kom och hon verkade väldigt normal mot andra kändisar, snygg, snygga kläder och uppträdde avspänt och trevligt. De blev ju intervjuade alla och fotade och vi kunde se hur det gick till bakom kulisserna, intressant i sig:-). Paul och Ringo var väldigt generösa också och glada fast folk ropade och försökte slita i dem, ja folk var väldigt glada de också att se dem, de tog sig tid och skrev och skrev på alla föremål:-).

Pauls dotter Stella McCartney var också på plats och jag återkommer till henne.

Filmen handlar om åren 1962-1966 och vem minns inte? Jo jag kommer ihåg när de kom till Sverige och det var med i filmen, de stod och handlade frukt på Hötorget:-).

De var alldeles otroligt duktiga, det slås man av igen och samspelet mellan Paul och John var väldigt starkt redan från början, ja det såg ju sig som bröder och de sjöng i någon sorts symbios, var alldeles otroligt att se det här och hur de förstod varandra. Konserten från Shea Stadium var värd hela filmen, den är det bästa man fått fram med ljudkvalité från 60-talet och det var fantastiskt, en arena med 50 000 människor som skrek och svimmade men vi hörde perfekt nu denna dag hur de sjöng och spelade. Och vilka proffs för de hörde inte sig själva och det var efter detta de började ifrågasätta detta liv.

Filmen höll på i 3 och 1/2 timme och var ju endast denna dag som den visades i den versionen över världen, även i Stockholm.

Stella McCartney är involverad i det största välgörenhetsprojekt som finns i UK, Comic Relief, det finansierar runt 1000 olika projekt med hjälp till barn i världen. Red Nose Day finns sedan 1988 och ett år designade hon en T-shirt och jag slog till när jag såg den där då. Fotot har Linda McCartney tagit. Kul att ha som minne.
Här har vi kommit ut i den ljumma septemberkvällen, 15 september, en otroligt skön kväll var det och en väldigt härlig musikupplevelse. Sheffield är den stad förutom London som har det största musik-, teater-. konstlivet i UK och jag går på väldigt mycket här, allt från West End kommer hit också, så helt suveräna artister har jag sett här och även musikgrupper som haft konserter, såna som jag hört på skiva bara och hälsat och pratat med här, så kul! Och still going är de.
Och dagens "Lizzie" får jag inte glömma även om det står en elefant utanför Crucible

2 kommentarer:

  1. Är så glad att vi såg den. Konserten särskilt var enormt kul att se.

    SvaraRadera
  2. Anna, det var fantastiskt roligt! Så bra att du fixade biljetter:-). En fin upplevelse och konserten var helt otrolig.

    SvaraRadera