måndag, november 28, 2016

Fixar och vilar hos katten:-)

Anna har långa arbetsdagar och den här är särskilt lång, tanken att byta föll för vi får någon ledig dag tillsammans istället som särskilt Anna så väl behöver. Och båda har mycket att ordna med, det är så när man inte bor i sitt eget land och mågen är i sitt land nu några dagar och ordnar med saker på plats. Jag fixar i huset, klipper lite i trädgården, gräver ned ett par krukrosor i en rabatt och förhoppningsvis blommar rosor i mängd där nästa år, går och handlar, brygger kaffe och sen myser finaste kissen och jag tillsammans och boken "Glöm mig" av Alex Schulman plockas fram och jag börjar läsa och sträckläser till sista bokstav och punkt. Glad att han skrev den boken och tycker alla borde läsa den. Väldigt viktig och den är välskriven och lite annorlunda (ja mycket annorlunda) än många uppgörelser runt uppväxt och föräldrar, den här är på en mycket högre nivå och också skriven med kärlek, fast den är hemsk och oerhört sorglig. Läs den!
Mince pie har man gjort i Storbritannien i juletid sedan 1200-talet, man började få kryddor och annat gott från Mellanöstern och så skapades denna lilla godsak, finns endast nu i november-december sen försvinner den och kommer igen till nästa år. Jag brukar köpa den och tar en till kaffet.
Så fint sällskap och mellan sovstunderna blir det en och annan godbit, lite nykokt kyckling t. ex.

2 kommentarer:

  1. Hon är ett utmärkt sällskap :) ikväll blev hon så glad när jag kom hem efter nästan två dagar på jobbet och hon kurrade och buffade nästan i en kvart :)

    SvaraRadera
  2. Anna, hon är underbar! Roligt att hon gör så och visar så mycket kärlek. Hon är så fin och otroligt snäll!

    SvaraRadera