torsdag, december 08, 2016

Lite var dag

Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det gamla, fy vad det satt hårt och så var jag rädd att skada kaklet. Blev bra i alla fall men nästan lättare att tapetsera, haha, det har jag gjort väldigt mycket och också ett rum här. Men nu vet jag hur man gör sånt här också.

Utanför den fina affären som har allt annat med förutom mat finns bänkar och bord att vila vid om man så vill och inne finns både café och restaurang. Men det var blommorna jag tyckte var fascinerande här, att de fortfarande blommar så:
Och kvällstid när vi ibland fick ledig tid tillsammans kunde vi lätt gå till närmaste pub, här är så otroligt trevligt och väldigt god mat, ja de har alla pubar i Sheffield, gott fräscht vackert och folk fattar ingenting som bara varit i London och letat sig fram på konstiga ställen och sedan åker hem och berättar om den "engelska maten", ungefär så. Jag äter mycket godare mat här än i Sverige men det finns bra ställen hos oss med, gäller att hitta dem bara. I Skottland åt vi fantastiskt gott också när vi var där förut, gäller att hitta rätt bara:-). Och pubarnas damrum är som fina slottsgemak, helt fantastiska i fräschör och hoppas det fortsätter så för på mer offentliga ställen som varuhus, på flygplatsen m fl hade det changerat. Kan ju bero på att det blivit svårt att hitta folk som ersätter dem som rest hem till sina egna EU-länder. Ja så kan det bli och mer lär det bli så. Och tack för denna gång, detta fina land och stad!

2 kommentarer:

  1. Det där med att äta på puben verkar väldigt mysigt, och lätt. Skulle nog gilla det mkt!
    Roligt att du tycker om maten också. Den har ju lite skamfilat rykte, tyvärr. Det finns väl otaliga hak i London, kan jag tro, som serverar trist mat. Turistfällor. Kan tänka mig att pubarna utanför London, och i små byar etc är SÅÅÅ bra. Jag tycker det låter så trevligt att gå ner på puben och äta middag. Pubkulturen är ju SÅ härlig.

    SvaraRadera
  2. Annika, ja så trevligt och önskar vi hade lite mer sånt här men en väninna säger att här i Sverige blir det bara konstiga tillhåll om det öppnas, ja kanske om vi inte fattar kulturen runt det. Vi har våra pizzerior i Sverige och hämtar våra pizzor:-), som visserligen är väldigt goda men skulle vara så trevligt med en pub som är som en pub.

    Och maten i alla städer, små som stora utanför London är så bra, fast på vissa ställen kan den vara rätt dyr fast det är samma typ av mat, sånt varierar. Och i London hamnar nog många svenskar i turistfällor med både lite konstig och dyr mat fast den är "billig", sett det själv.

    Och det bästa av allt är att alla blandas, kostymnissar i flådig klädsel med tjusiga väskor pratar med närmaste granne som kanske inte har lika flådig klädsel och alla åldrar möts och så är det mer uteliv, att träffas så här på puben och inte stressa med mat och städning hemma innan man kan bjuda:-). Enklare och de flesta har råd eller tar sig råd och avstår från nya soffan kanske:-). Ja lite så, väldigt annorlunda mot här.

    SvaraRadera