tisdag, november 29, 2016

Ledig dag

Ja jag har ju ledigt jämt numera men Anna har en ledig dag efter 16-timmars-dagen igår, (den igår när jag var där), och jag gör frukost, ger finaste kissen mat, Anna sätter på tvättmaskinen, hänger fortfarande tvätten ute, den torkar tillräckligt och luktar så gott, den får värma sig lite inne sen. Vi hinner massor, går till frissan och klipper bort en decimeter av lockarna båda två, köper vinterkängor, hittar toppenbra gör vi, de behöver en ny brödrost så det hittar vi också, äter jättegott på puben, tittar i alla affärer här i en stadsdel nära som är som en liten stad i staden, (åh vad jag önskar vi hade sånt hemma), avslutar med härligt julkaffe på Costa och sen har vi nära hem.

5 kommentarer:

  1. Ja, sånt här skulle jag sakna. Allt finns nära och köpladorna längs motorvägen är komplement istället för konkurrenter till småaffärerna som fortfarande kan gå bra de med.

    SvaraRadera
  2. Anna, ja det är toppen med allt nära och man hinner så otroligt mycket mer en dag. Jag saknar det verkligen här och startar någon en liten affär så går den snart omkull. Ska man bo här ska man bo i innerstan så förstår hur de flesta strävar efter det men den räcker inte till.

    SvaraRadera
  3. Alltså, vad mysigt att ni två kan ses så ofta som ni gör. Önskar att min mamma kunde komma hit lika ofta som du åker till England, Monica. Vad härligt för dig och Anna. Ni verkar alltid hitta på så mysiga saker också. GILLAR!!! Costa, vi har inte den kaffekedjan här, men den verkar mysig. Ditt kaffe ser farligt GOTT ut alltså!!!

    SvaraRadera
  4. Annika, ja det är så roligt att vi kan träffas så här och förstår att det inte blir lika ofta för din mamma, det är ju så lång resa och mer planering.
    Costa gillar jag verkligen, det är engelskt om jag fattat rätt, alltid väldigt trevligt hos dem, särskilt här i Sheffield och kaffet var så gott och de där godbitarna var något otroligt goda, man har ju ingen aning så vi tog två olika och delade, helt fantastiska så man blev stum ett tag:-)

    SvaraRadera
  5. Jo det är engelskt så tillvida att det startades av två bröder som växt upp i London med sina italienska föräldrar som invandrade på 60-talet, de började med ett kafferosteri och nu är Costa den största kedjan i UK och den näst största i världen efter Starbucks. Gillar dem verkligen. http://www.costa.co.uk/

    SvaraRadera