onsdag, november 30, 2016

City

Köper ett veckokort på bussarna och vi sticker tidigt ned på stan, Anna arbetar sen. Äter gott på Atkinsons som finns bara här i UK, ett familjevaruhus sen hundratalsår och inget besök för mig i Sheffield utan att gå dit:-). Sen hittar Anna vinterskor hos Deichmann till maken sin och köper, ja jag gör likadant, det har gått i arv, haha, både sommarjackan och vinterjackan som min make har köpte jag åt honom och han älskar dem.
Sen gick vi till det kanadensiska nya caféet som blivit mycket populärt och jag kände nog lite skandinaviska vibbar där, vi är lite lika. En gång som ung nyutbildad höll jag på att hamna i Vancouver och en gång som ung student med stipendium höll Anna på att hamna i Edmonton. Och sedan också i USA. Glad att det blev som det blev, ja att vi inte har så otroligt långa resor. 

2 kommentarer:

  1. Ja, ett stort plus att det inte är så långt att åka för dig, och er. STORT plus. Vancouver hade varit liiiite annrolunda. Ja, nordamerika övh. Inte lika lätt som att ta sig till Old England. Bökigare på det hela taget (iaf i US) med ESTA, jetlag, längd på resan, kostnad etc. Uppskattar dina reseberättelser, Monica. SÅ roligt att ta del av!!

    SvaraRadera
  2. Annika, ja det är skönt, fungerar så bra med dessa resor och jag tycker att SAS är toppen. Jag funderar aldrig heller hur hade det blivit då? Men jag minns ju och vi tog ju egna beslut som kanske blev bäst, ja sånt får man aldrig veta:-) men vilka resor det varit annars, Kanada som du säger hade inneburit väldigt mycket krångel och stora kostnader. Tack Annika, detsamma till dig, jag tycker om att läsa dina berättelser och se dina foton!

    SvaraRadera