torsdag, oktober 06, 2016

Söndag och sista semesterdagen

Ja inte för mig men för mina kära som varit lediga en vecka och idag var det festligheter på stan, vi startade på ett gulligt café och fortsatte sedan till ett stort kulturhus där det är vintage, bio, café och restaurang och idag söndag ett roligt loppis.
Det här har jag tänkt fota flera gånger, nu stannade dubbeldäckaren precis här för trafikljus, satt i rätt höjd:-)
På vintagecaféet i den gamla biografen, ja det visas ännu gamla filmer här, idag var det loppis både ute och inne, väldigt fint och roligt, jag fyndade en vacker oval träbricka med broderad duk i, broderad vitt i vitt. En kvinna frågade om jag ville köpa karlen hennes, ja sån där engelsk humor som jag är hemma med nu, han skyndade sig att säga att han kunde följa med direkt:-), bäst att gå vidare tänkte jag, väldigt snygg karl iofs och säkert 20 år yngre än jag;-)
Bion med balkonger
Sedan for vi vidare till konstutställningen i Botaniska trädgården, den var helt fantastisk, så mycket fint av konstnärerna fick vi se och de var själva på plats, akvareller, olja och mycket mer fanns att se, borgmästaren herself kom och det korades vinnare eller vad man ska säga, ja de fick utlåtande och pris i olika genrer. Konstnärerna var både mycket kända och andra mindre kända. Jag köpte några konstkort som var så fina i akvarell, vinterbilder, svårt att välja för det fanns så otroligt mycket vackert och konstnären själv kom fram och var bara så där oerhört trevlig. Annat fanns också i vackert konsthantverk och annat mer spektakulärt än vackert kanske, men det är i betraktarens ögon.
                Här står jag och tittar på handgjorda smycken, alltid intressant:-) och det blev visst ett par.
Färgmatchat!
Sen går vi en riktig långpromenad i paradiset känns det som, det är en otroligt vacker grönskande Botanisk trädgård och så mycket som blommade ännu, ja jag tror att det blommar året om här.
Och dagens fina "Lizzie"

6 kommentarer:

  1. Vilken duktig fotograf du har haft med dej, sådär som stora bloggare har ;)

    Fin dag var det och så kul med konstfestivalen. Det var loppis igen i söndags men då jobbade jag. Hoppas de ordnar en julmarknad med vintagegrejer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anna, ja verkligen:-), jag är privilegierad på det sättet också:-). Väldigt bra och så kul nu att ha minnen på alla fina foton.

      Ja den här konstfestivalen var otroligt fint arrangerad, var imponerad av den och det var så trevliga människor som ställde ut. Och alla hade tur med vädret, ja julmarknaden där är ju också så fin. Hoppas med den blir i år.

      Radera
  2. Härliga Steel City bilder!
    Engelsmännen har verkligen speciell humor. Min engelske man försökte byta mej mot en kamel på en av våra resor. Ingen ville ha mej! Som tur var,hi,hi!!!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lena, tack:-), ja så mycket fint vi ser och upplever. Engelska humorn är väldigt rolig tycker jag och jag är helt införstådd med den numera tror jag:-), det lättar upp mycket, är det en grå dag finns alltid någon som säger nåt fyndigt och alla skrattar.
      Vilken tur att din man har dig kvar:-), det finns ju kameler både här i Sverige och i England, undrar hur det gått till:-).

      Ha det fint du också i vackra Wales!

      Radera
  3. Så många vackra bilder.
    OCH så du så söt bakom blomstren!
    Vilka gulliga koppar ni fick på fiket, inte ofta man ser sådana. Trevligt.
    Så bra att Anna kunde ta semester ett tag när du var där. Roligt för er bägge.
    ha nu en fin torsdag!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annika, tack:-). Ja på det fiket skulle vi bara grunda med en kaffe, är en otroligt gullig kvinna som har det, hon gjorde genast presskaffe och lite extra till oss och så fint att sitta här.

      Och dagen var väldigt rolig med denna konstutställning som var så fin, fantastiska tavlor utställda både ute och inne i olika tekniker och så fina skulpturer.

      Ja toppen att Anna hade en ledig vecka och hjälp vad vi for runt, jag gick upp väldigt tidigt och gjorde frukost till oss alla och gav kissen mat och sen var det full rulle till sena kvällen. Tur man ännu hänger med:-). Ha det så fint du med Annika!

      Radera