onsdag, oktober 12, 2016

På väg till Rother Valley

Det är så fint där och det var ett tag sedan jag var där, ett stort område att promenera eller sporta i, gå runt de två sjöarna, går upp för höjderna om man så vill eller bara njuta. Finns en duktig keramiker här som jag handlat några fina saker av förut. På vägen hit stannade vi vid ett annat ställe som har det mesta i mat och shopping och där beställde vi Afternoon tea innan vi åkte vidare till parken:
Och redan här kommer dagens "Lizzie"
Den här hunden sprang med en oerhörd fart runt sjön precis efter de som åkte på brädorna och vände exakt som de, väldigt kul att se hur han gjorde, väldigt varmt också men sånt var inga bekymmer för denna hund, han hoppade inte i heller
Skönt att vandra här, vi var ute från morgon till kväll, fint att vara ute i naturen och att det är lätt att ta sig hem igen

4 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder tagna en fin dag.
    Härligt.
    Ja, man ser hur varmt det är.
    GOTT, gott med afternoon tea. Blir sugen. De där sjöarna liknar "mina" sjöar ganska mkt. Nice.
    Fina bilder på bloggerskan också.
    Ha en toppenfin dag!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annika tack:). Vad skönt det var, kan sakna värmen lite nu, ovan att händerna blir så kalla plötsligt. Sjöarna är av det välordnade slaget eller vad jag ska säga, ja du förstår precis, man promenerar runt, barnen cyklar på sin små cyklar eller har sparkcyklar, fanns nån sorts trampbil också även för vuxna och så sportas det och allt är så där enormt fräscht och snyggt överallt. Afternoon tea är så gott, det var en liten grej med där med choklad, godaste jag någonsin ätit tror jag, blev helt överraskad av den.
      Tack för det också om bloggerskan:-)

      Radera
  2. väldigt rolig hund! Så mycket energi. En fin dag tycker jag, vi får tacka elefanterna att vi kom iväg hit :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anna, ja det var så roligt att komma hit igen, såå fin dag, en riktig heldag blev det, kul att se allt och det där Afternoon tea på det stället var toppen:-). Elefanterna hade vi glädje av:-) och den hunden var ju helt fascinerande:-), jag tyckte nästan lite synd om honom, att ta ut sig så hemskt i värmen, men han var van och vältränad antagligen:-)

      Radera