tisdag, mars 01, 2016

Berömt för sin goda mat

Det är den fina storstaden Sheffield, väldigt mycket lokalt producerat och det med stolthet, det passar bra för godare mat är svårt att hitta, pubarna har suverän mat och de många små familjeställena också, även om priserna där är lite högre av förståeliga skäl. Här kommer maten:-):
Här var det Curry på menyn
Fish and Chips är gott att äta i UK
Mexikanskt
Här sitter jag och är ännu gladare, tänker på den stundande pensionen och känner mig mer som 25 än blivande 65, haha
Här måste jag bara ta en selfie i pubens damrum, ja de är ett under av fräschhet och snygga, och alltid gratis, kan inte låta bli att jämföra med Sverige där jag tittar försiktigt in om det är möjligt att ta ett kliv till, på vilket ställe det vara må. Och vad jag avskyr att Åhléns i Stockholm blandat män och kvinnor på sin toa, den enda som finns i City och man får ju också betala för den.
Det här ovan är så gott så det är inte klokt, världens läckraste bakpotatis med fyllning, ugnsrostade tunna strimlor av palsternacka, olika små sallader till, det som ser ut som spaghetti är zucchini m.m.
Ett mycket trevligt par arbetar tillsammans här och har verkligen fullt upp, har egna mindre skolbarn som kommer och får sig något i magen ser vi innan arbetsdagen är slut med stängning, då har de nästa dags planering förstås men också ofta kvällsöppet igen för någon grupp eller företag. De är otroligt duktiga och så trivsamt här, mycket populärt och många stamgäster, som vi:-)

2 kommentarer:

  1. Det var verkligen mycket gott vi åt :)

    SvaraRadera
  2. Anna, ja det var det verkligen! Och jag blev så pigg av all god mat och ännu spänstigare, måste vara bra ingredienser i allt. Mådde så bra!

    SvaraRadera