torsdag, mars 10, 2016

Bakelser och kaffe

Ibland en kanna te, vi åt inte bara god mat, det blev underbara fikastunder också, oj vad gott allting var. Vikten är inget att bekymra sig över, vi är otroligt spänstiga, och kämpar på i backarna, vi har båda en knäskada men träning gör susen, det är tuffa backar i denna stad byggd på sju kullar längs fem floder och det är mycket brant på många ställen, inte minst där Anna bor. Anna tränar väldigt mycket på ett toppengym nära, fem dagar i veckan, ibland sju, kör ett pass innan jobbet eller efter sent som kan vara vid midnatt, men det blir som att det ingår i rutinerna och arbetsdagen och ledig dag startar hon med detta. En väldig tåga har hon men det blir något naturligt att göra fast ibland undrar jag hur hon hinner med detta på alla långa arbetsdagar även om de har blivit något normaliserade mot tidigare år, skönt. Nu är oftast jobbet "bara" mer än en svensk heltid, förr det dubbla, chefsjobb i företagsledning har inga gränser.

Tror att då är det än viktigare att ta tid till att rensa ut stressen på ett gym. Även fast det kan vara väldigt svårt att hinna med den tiden om man arbetar mycket. Så bra prioritera detta. Och vad stark hon är! Är imponerad!

Skönt att unna sig precis vad man vill, njuta när den tiden finns, även jag, brukar gå ned ett eller två kilo här varje gång trots all god mat, jag rör mig mycket och kör hemmagym här som hemma, något gör jag alltid. Träffade en kollega förresten som saknade mig på gymmet på en skola nära men jag slutade för det var så smutsigt (stackars dagens skolbarn och varför ser det ut så i Sverige?), ja hon sa detsamma och var tveksam att fortsätta.

Och på kedjorna i Sverige som driver gym är det höga priser, väldigt stor skillnad mot i Storbritannien och då är de ändå så mycket finare och exklusivare där än här. Kollade upp pensionärspriser här hemma men pensionärer fick väldigt tokiga tider, när ingen människa är ute i princip. Fast det finns bra på annan ort men inte här där vi bor. Och viktigt att röra sig och göra nånting, mycket kan man göra hemma och så lägga till promenader.
Ja men nu kommer bakelserna:-)

2 kommentarer:

  1. Oj vad mycket gott det var :)

    SvaraRadera
  2. Anna, jaaaa det var det:-) och så gott och snyggt serverat kaffe alltid och vad gulliga de är på Atkinsons, där skulle jag nog tillbringa en hel del tid som pensionärstant:-)

    SvaraRadera