måndag, december 14, 2015

Vi tog en busstur,

till fina BRADFIELD, så jag fick uppleva det där riktigt trevliga: du kan stanna vid hörnet där, please, till busschauffören:-), det ligger bara 13 km från Sheffield City och mycket roligt och fint att se på vägen ut, vackra hus och trädgårdar och en väldigt trevlig liten stad är det. I länken där står mer och här gick Tour de France förra året. Här står mer om High Bradfield, det finns Low och High, där vi gick på den fina puben Old Horns Inn som fått en massa priser för bästa mat och bästa allt, femstjärnig och flera hundra år, jag ger den en stjärna till för allt fantastiskt gott i den vackra miljön, jättetrevlig personal och en underbar utsikt, nu var det inte årstid att sitta på terrasserna men så fina de var.
Den här kyrkan var omgjord till privatbostad med fin trädgård till
Pubutsikt
Vi slog till med en mango-hallonpaj till kaffet, mycket gott och en fantastiskt vacker pub är det med en alldeles underbar utsikt
Den gamla kyrkan St Nicholas var öppen, är från 1480 men byggdes redan på 1100-talet och det finns delvis kvar
De fina hälsningarna till nära och kära ringlar som ett kärleksband
Kyrkan var öppen och då får Anna stå med en fot mellan dörr och vägg medan jag fotar och tittar, haha, vi har varit in i en hel del väldigt gamla vackra kyrkor på våra utflykter och en gång sa ett par kyrkdamer att de skulle gå ut och stängde porten, lätt att öppna sa de men det var den inte...
Ja här skulle jag kunna tänka mig en pensionärstillvaro för maken och mig, om vi ledsnar på stillheten och vandringarna ibland så tar vi bussen in till det häftiga Sheffield bara:-)

4 kommentarer:

  1. Anna, ja det vore en fin tillvaro, bara vi smälter in;-), de kan ju undra lite över vad svenskar är för konstigt folk så det gäller att assimileras ordentligt och använda rätt synonym (sisådär 20 olika) för saker som vi har bara ett ord för;-), tur vi är så språkbegåvade far din och jag och så anpassningsbara:-)

    SvaraRadera
  2. Jamen, tänk om ni skulle flytta till Sheffield!! När ni blir pensios. Det vore ngt det.
    Kul för alla. Ni har ju kvar er sommarstuga hemma i good old Sweden. Undrar var Peter och jag kommer att hamna sen? När K flyttar för gott. Ett vet jag iaf, jag flyttar inte till Los Angeles, eller CA övh ;-)
    Men läckert om ni flyttar till England, ni har ju varit då mkt så ni kan ju trakterna. Fina bilder idag!! Mysigt.

    SvaraRadera
  3. Annika, ja vi funderar på det men nu först måste vi avvakta hur det går i deras EU-omröstning, det kan blir krångel med pensionerna troligen. Det skulle vara riktigt roligt att flytta och samtidigt som du säger ha stugan kvar, så har vi tänkt. Lite lustigt är det, idag träffade jag en vän som arbetar inom ett annat yrke på sjukhuset och som började prata om pensionen m.m. Och då när jag säger att vi vill flytta så säger ingen och inte idag heller, vad trevligt utan ser bara helt förskräckta ut:-).

    Ja jag förstår er med, även om man trivs och har det bra så kan man vilja förändra och inte vänta för länge, har man möjlighet så kan det vara väldigt positivt att göra något nytt.

    Tack, ja det är bara så fint var vi än är i Yorkshire, jag älskar landskapet där och alla både små och stora städer.

    SvaraRadera