måndag, november 24, 2014

Upp i det blå

Fint flygväder hade jag både tur och retur, på hemresan blev jag uppgraderad, mitt efternamn ropades upp och lite hajade jag till men tänkte att det finns säkert någon (annan) kändis som heter lika;-) så jag avvaktade ett tag. Men det var jag, fick frågan om jag kunde tänka mig att få dubbelt så mycket plats och fortfarande in the front of the plane, om jag lämnade min plats till en familj med bebis, ja det kunde jag tänka mig:-).
Fin flygresa, åh vad jag gillar SAS, alltid bra, och hemma sedan möttes jag av ljus och make, passar bra att sluta englandsäventyren med ljus för snart stundar advent och om precis en månad är det till julafton:
Här såg jag min väska packas på Arlanda på hitresan, tror inte jag sett det förut, att vi satt så precis i vår gate. Intill var det en enormt stor samling av svenskar, rätt gamla många av dem, som skulle till Bangkok, personal sprang omkring och letade efter dem, de var upptagna av "vinprovning" för att stärka sig innan den långa resan kanske och försvunna när planet skulle avgå. De frågade oss englandsresenärer om vi skulle med:-), för egen del avstod jag hemskt mycket och gärna.
Mitt favoritställe vid gaterna som går till England, en så otroligt trevlig personal som får alla att känna sig som en vän och gott kaffe, här fixade de med rullstol också i julas för snart ett år sedan när benet inte bar mig mer, ett sådant där carolaknä, förstår precis hur ont det gjorde för henne, det tar tid, jag opererade inte heller utan har tränat flitigt och blivit mycket bra i knät, helt bra blir jag nog aldrig men allt är under kontroll utan konstgjorda delar. Det har tagit ett år men varit i full gång hela tiden utom den julen i Sheffield, men vi tog oss runt även då, jag med med käpp och annat stöd. 
Fint välkomnande på Arlanda och sedan började snön falla i ett helt dygn men försvann lika fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar